Veel gestelde vragen

1. Hoe plaats ik een aanvraag?
2. Wat kost het om een aanvraag te plaatsen?
3. Wat zijn de voorwaarden voor het plaatsen van een aanvraag?
4. Wie ziet mijn contactgegevens?
5. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat kan ik doen?
6. Zijn mijn persoonlijke gegevens zichtbaar?
7. Minder offertes ontvangen dan verwacht?




1. Hoe plaats ik een aanvraag?
Vraag offertes aan
Gebruik het aanvraagformulier op de homepage om uw aanvraag door te geven.

Wij lopen uw aanvraag na
Het kan voorkomen dat we nog even contact met u opnemen per e-mail, om uw aanvraag aan te vullen, of mogelijke onduidelijkheden weg te nemen.

Passende busverhuurders
Wij versturen uw aanvraag vervolgens direct naar alle passende busverhuurders. Busverhuurder bekijken uw aanvraag inhoudelijk maar kunnen nog niet uw gegevens zien.

Volg de status van uw aanvraag online
U kunt de status van uw aanvraag volgen onder Mijn aanvraag op Huurjebus.nl. Deze link heeft u ontvangen in de bevestigingsemail. Geen e-mail ontvangen? Ga naar Mijn aanvraag en vul uw e-mailadres in.

Vergelijk de busverhuurders
Na 3 dagen sluit de inschrijving. Busverhuurders kunnen dan niet meer reageren. Vergelijk de offertes op basis van het bod, de toelichting en het bedrijfsprofiel van de geïnteresseerden.

Maak een keuze
Maak uw keuze door een offerte te accepteren. Of accepteer geen van de offertes, indien het aanbod niet goed aansluit. Indien u een offerte accepteert wordt de betreffende busverhuurder op de hoogte gesteld. De busverhuurder kan nu contact met u opnemen om de reis door te nemen. Overige busverhuurders worden ook op de hoogte gesteld van uw keuze zodat zij weten waar ze aan toe zijn.

Geef een referentie
Na verloop van tijd vragen wij u een waardering te geven aan de busverhuurder voor de uitgevoerde opdracht. Hiermee helpt u de busverhuurder bij het verkrijgen van nieuwe aanvragen, en bewaken wij de kwaliteit.


2. Wat kost het om een aanvraag te plaatsen?
Voor aanvragers is het gebruik van deze site gratis, het aanvragen van offertes kost niets en wij vragen geen bemiddelingskosten.


3. Wat zijn de voorwaarden voor het plaatsen van een aanvraag?
Probeer zo duidelijk en volledig mogelijk de reis te beschrijven. Hoe vollediger uw aanvraag, hoe hoger de kwaliteit van de offertes zal zijn. Als de busverhuurders een offerte hebben uitgebracht op uw aanvraag, kunt u deze gaan vergelijken. Dit kan aan de hand van selectiecriteria die van belang zijn zoals kwaliteit, prijs en ervaringen van anderen. Het vergelijken van prijzen is natuurlijk een belangrijk aspect voor jou als aanvrager, wij begrijpen dat dit onderdeel is van het selectieproces. Huurjebus.nl is een serieus zakelijk platform, en om een aanvraag te kunnen plaatsen dient u wel de intentie te hebben om de reis door te laten gaan.


4. Wie ziet mijn contactgegevens?
Contactgegevens worden niet in de aanvraag geplaatst. Wij gebruiken uw contactgegevens om contact met u te kunnen opnemen als we nog vragen hebben, of denken dat we uw aanvraag kunnen verduidelijken of uitbreiden met uw hulp. Zo kunt u beter passende offertes ontvangen. Alleen de busverhuurder waarvan u de offerte hebt geaccepteerd kan uw contactgegevens zien.


5. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat kan ik doen?
Als u geen bevestigingsmail hebt ontvangen, ga dan naar Mijn aanvraag en vul uw e-mailadres in. Huurjebus.nl verstuurt dan de bevestigingsmail opnieuw.


6. Zijn mijn persoonlijke gegevens zichtbaar?
Nee, persoonlijke gegevens worden niet getoond in de aanvraag. De busverhuurders zien puur de inhoudelijke gegevens van de aanvraag. Pas bij het accepteren van een offerte kan de betreffende busverhuurder uw contactgegevens zien. Uiteraard heeft ook de klantenservice van Huurjebus.nl toegang tot uw contactgegevens, om vragen te kunnen stellen naar aanleiding van uw aanvraag als dit nodig blijkt. Huurjebus.nl gaat zeer zorgvuldig om met uw persoonsgegevens, voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar onze Gebruiksvoorwaarden & Privacy.


7. Minder offertes ontvangen dan verwacht?
Het kan zijn dat u minder offertes hebt ontvangen dan verwacht. De twee belangrijkste oorzaken hiervoor zijn dat de reis te specifiek / onduidelijk is of dat busverhuurders in de buurt de gevraagde diensten niet kunnen leveren.